Bel ons op 015 364 24 83   


Veelgestelde vragen

Aanbetaling is tussen 15% en 45% afhankelijk aan de reis. Restant moet 6 voor vertrek betaald worden. Indien reis binnen 6 weken is moet de gehele reissom gelijk worden betaald.
De voornaam dient de eerste naam conform paspoort te zijn (geen roepnaam), meerdere namen zijn niet toegestaan. Voor een getrouwde geldt dat alleen de meisjesnaam ingevuld dient te worden, Geen accenten, trema’s of andere tekens gebruiken. Bijvoorbeeld: Helène, René, Zoë, en Çetin. Invullen als Helene, Rene, Zoe en Cetin. Voornaam: vul je eerste voornaam volgens paspoort in. Dus geen roepnaam of voorletter. Achternaam: vul je achternaam volgens paspoort in. Voor getrouwde vrouwen is dit de meisjesnaam.
Aanbetaling is tussen 15% en 45% afhankelijk aan de reis. Restant moet 6 voor vertrek betaald worden. Indien reis binnen 6 weken is moet de gehele reissom gelijk worden betaald.
Deze kamers zijn extra scherp ingekocht, en kunnen soms zonder balkon of uitzicht zijn. Als u tocht een balkon wilt raden wij altijd een standaard kamer te boeken.
Kinderkorting is van toepassing, als een kind als derde persoon op 1 kamer verblijft, met 2 volbetalenden. Bij een familiekamer of Quadroom zit de kinderkorting in de kamerprijs verwerkt. De kinderkortingen worden niet specifiek op de website bij de prijsopbouw vermeld. Het bedrag voor de accommodatie wordt gedeeld door het aantal personen, ongeacht leeftijd.
Wij kunnen u helaas niet garanderen dat het hotel rekening kan houden met uw dieetwensen. U kunt het best zelf het een en ander meenemen. U dient bij aankomst bij de receptie te vermelden, dat u, of een van uw reisgenoten, een speciaal dieet heeft. Indien u met een luchtvaartmaatschappij vliegt waar maaltijden geserveerd worden, dient u dit zelf bij de airline aan te melden (QX, FQ). Voor luchtvaartmaatschappijen waarbij à la carte gegeten wordt kan er niets geregeld worden (CAI, HV, SHY).
Het is internationaal vastgelegd dat men de kamer tussen 10 en 12 uur moet verlaten. Op dit tijstip vervalt tevens het recht op eventuele verzorging qua eten en drinken. Een accommodatiehouder is vrij om een bijdrage te vragen voor het gebruik van de faciliteiten en de verzorging nadat u bent uitgecheckt. Ook kan het op enkele bestemmingen voorkomen dat u op de aankomstdag niet voor 12 uur in uw kamer of appartement terecht kunt.
Als u op reis gaat, bent u (en uw spullen) kwetsbaarder dan thuis. U loopt een groter risico om iets kwijt te raken, zaken te beschadigen of bestolen te worden. Het is daarom altijd erg verstandig u te verzekeren tegen diefstal, verlies en schade. Daarnaast is het van groot belang dat u gedekt bent voor eventuele ziektekosten. De kosten in het buitenland liggen vaak vele malen hoger dan in Nederland, via uw zorgverzekering bent u tot een maximaal bedrag verzekerd wat vaak niet voldoende is om de gemaakte kosten te dekken.
Als u een annuleringsverzekering heeft, kunt u uw reis kosteloos (de verzekering vergoed dit) annuleren als u daarvoor een geldige reden heeft. Dit geldt ook als u uw reis tussentijds moet afbreken. Reeds betaalde bedragen krijgt u (deels) teruggestort.verzorging nadat u bent uitgecheckt. Ook kan het op enkele bestemmingen voorkomen dat u op de aankomstdag niet voor 12 uur in uw kamer of appartement terecht kunt.
Na verzending van uw reserveringsformulier is uw boeking definitief. Indien u na reservering uw reisgegevens zoals de vertrekdatum of het reisgezelschap wilt wijzigen, kunt u dit telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven. Hiervoor kunnen wijzigingskosten in rekening gebracht worden.
Ja, u kunt ook vanuit België boeken. Wij vliegen bijna dagelijks vanuit Brussel.
Indien u gebruik maakt van een rolstoel en deze meeneemt op vakantie verzoeken wij u vriendelijk dit aan te geven bij boeking. Graag vernemen wij van u wat voor een rolstoel het is (inklapbaar, elektrisch etc). Wij zullen er dan zorg voor dragen dat u op de luchthavens de juiste assistentie ontvangt. Het is echter wel van belang dat u zelf in staat bent het vliegtuig te betreden en plaats te nemen op de stoel. Hetzelfde geldt voor de transferbus. Het cabinepersoneel en onze collega's ter plaatse kunnen en mogen u niet tillen.
Zwangere vrouwen mogen t/m week 27 van de zwangerschap reizen zonder doktersverklaring. Vanaf 28 weken t/m 34 weken is reizen alleen mogelijk met een schriftelijke doktersverklaring. Let op: Deze verklaring mag echter niet ouder zijn dan 7 dagen, op de dag van vertrek. Zwangere vrouwen worden anders uit gezondheidsoverwegingen geweigerd. Tijdens de zwangerschap is het vanaf week 35 niet toegestaan om te vliegen.
Met een Nederlandse identiteitskaart kunt u reizen naar de volgende landen: Andorra België Bosnië Bulgarije Cyprus Denemarken Duitsland Estland Finland Frankrijk Griekenland Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden), Hongarije Ierland Italië Kroatië Letland Liechtenstein Litouwen Luxemburg Macedonië Malta Monaco Noorwegen Oostenrijk Polen Portugal (inclusief Madeira en de Azoren) Roemenië San Marino Servië Slovenië Slowakije Spanje (inclusief de Canarische eilanden) Turkije Tsjechië IJsland Zweden Zwitserland- -Soms accepteren landen de Nederlandse identiteitskaart zonder dat zij daarover een formele afspraak met Nederland hebben gemaakt. Indien jouw land van bestemming niet in deze lijst staat, dan kun je desgewenst contact opnemen met de ambassade of het consulaat van dat land om te vragen of je met de Nederlandse identiteitskaart tot dat land toegelaten wordt. Zie voor informatie m.b.t. vereiste grensdocumenten voor Nederlandse reizigers 'Reisinformatie per bestemming' op deze website onder het label 'grensdocumenten'. Reizigers met een andere nationaliteit kunnen contact opnemen met de betreffende ambassade van het land. Zie voor de actuele landenlijst: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/paspoort-en-identiteitskaart
Ja, uiteraard mag je een reis boeken. Maar je moet rekening houden met de vereiste grensdocumenten die het land van bestemming vraagt aan reizigers die niet in het bezit zijn van een Nederlands paspoort of een identiteitskaart. Stel je vóór het boeken op de hoogte van de juiste grensdocumenten bij voorkeur via de consulaire vertegenwoordiging van je bestemmingsland. Een vervoersmaatschappij is gerechtigd reizigers zonder geldige vereiste reisdocumenten te weigeren voor bijvoorbeeld de vlucht. De informatie over benodigde reisdocumenten is aan veranderingen onderhevig. Je bent zelf verantwoordelijk voor de juiste reisdocumenten. MimosaReizen kan niet voor bovenstaande informatie aansprakelijk worden gesteld. Wij adviseren je de informatie kort voor vertrek op wijzigingen te controleren.
Als u binnen zes weken voor vertrek (last-minute) een reis boekt, dient u het gehele bedrag in één keer over te maken.
Dit is een cateringservice waarbij het cabinepersoneel langs komt met aantrekkelijk geprijsde & uitgebreid assortiment koude - en op de langere vluchten ook warme - snacks of maaltijden en (fris)dranken. Datgene wat u aan boord bestelt, betaalt u direct aan het cabinepersoneel.
Via mijn boeking op onze site kunt u met uw reserverings -en postcode uw vluchtgegevens bekijken. Indien u bij de vertrek- en/of aankomsttijd 00:01 aantreft of u ziet bijvoorbeeld het vluchtnummer HV000 staan dan betekent dit, dat het exacte vluchtnummer en schematijd nog niet bij ons bekend zijn. Circa 7 dagen voor vertrek zijn uw vluchttijden bekend. De tijden vermeld zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen. Korte termijn wijzigingen van vliegtijden, het vliegtuig of tussenlandingen zijn uitdrukkelijk voorbehouden, in zoverre de algemene aard van de geboekte reis daar niet door aangetast wordt. De algemene aard van de reis wordt als aangetast beschouwd wanneer de waarde of de deugdelijkheid naar de gewoonte of naar de in de overeenkomst opgenomen bepalingen omtrent het doel van de reis opgeheven of verminderd zijn. Dit wordt bepaald aan de hand van de reisduur, de reistijd en de reissom. Het kan voorkomen dat er kort voor uw vertrek of zelfs tijdens uw vakantie nog wijzigingen worden doorgevoerd in uw vluchtschema. Verder kan het voorkomen dat u op de dag van aankomst laat arriveert, terwijl u op de dag van vertrek al weer vroeg moet vertrekken. Dit valt helaas buiten onze invloed en wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
Bij een chartermaatschappji is het definitieve vluchtschema, onder voorbehoud van wijzigingen, pas 14 dagen voor vertrek bekend. De luchtvaartmaatschappij kan tot de dag van vertrek nog vluchtwijzigingen (route, tijd, vertrekplaats etc.) doorvoeren. Bij een lijndienst is het vluchtschema bij boeking direct bekend en wijzigingen in de dienstregeling komen zelden voor.
U dient voor al onze vluchten minimaal 2 uur voor vertrek in te checken.
Medische bagage moet worden doorgegeven aan de luchtvaartmaatschappij. U dient in het bezit te zijn van een doktersverklaring.
Indien u een pakketreis heeft geboekt (vlucht, transfer, hotel) hoeft u geen vluchten te herbevestigen. Mocht er een wijziging zijn voor de heenvlucht, dan wordt u door ons geïnformeerd. Een dag voor de terugvlucht komt er op het informatiebord van uw accommodatie te hangen, welke tijd uw terugvlucht heeft, en hoe laat u klaar dient te staan voor de transfer. Heeft u alleen een vlucht geboekt, dan bevestigt u alleen de terugvlucht. U moet dan 48 uur voor vertrek contact op nemen met FreeSun.nl
Voorvoegsels worden aan de achternaam vast geschreven. Dit voorkomt dat het verkeerd op het ticket wordt geprint. Als u alleen een meisjesnaam heeft opgegeven, dan is dat altijd correct. Uw getrouwde dient u niet te invullen.
U bent zelf verantwoordelijk voor het in bezit hebben van de juiste reisdocumenten. Indien tijdens de incheckprocedure blijkt dat u niet over juiste de reisdocumenten beschikt of helemaal geen reisdocumenten in bezit heeft, kan de uitvoerende maatschappij kosten in rekening brengen voor het alsnog uitprinten van de reisdocumenten.
Onze organisatie is aangesloten bij het SGR. Alle door ons aangeboden reizen vallen daarom onder de garantie van het SGR. Deze garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis. Indien u niet rechtstreeks boekt bij een SGR-reisorganisator, bevelen wij u aan om uw reis te boeken bij een SGR aangesloten reisbureau of reizenverkopende bank. Meer informatie kunt u vinden op de website van de SGR (www.sgr.nl).
Indien u op uw bestemming een fout of onvolkomenheid constateert, dan dient u daar direct melding van te maken bij de verstrekker van de dienst (bijvoorbeeld het hotel), bij de reisleiding of bij de lokale vertegenwoordiger van de reisorganisatie. Als de tekortkoming ook dan nog niet binnen redelijke termijn tot tevredenheid is opgelost en afbreuk doet aan de kwaliteit van de reis en dus aanleiding geeft tot een klacht, dient u deze zo spoedig mogelijk schriftelijk te melden bij de reisleiding (klachtenrapport), of, indien dit onmogelijk is, bij de reisorganisator. Als een klacht niet bevredigend wordt opgelost, moet deze uiterlijk binnen een maand na terugkeer in Nederland schriftelijk en gemotiveerd worden ingediend bij het boekingskantoor. Klachten buiten deze termijn ingediend, worden door ons niet in behandeling genomen.
Handbagage is de bagage die je zelf mee het vliegtuig in neemt. Je handbagage dient vaak aan bepaalde afmetingen te voldoen en moet in de bagageruimte boven je hoofd geplaatst kunnen worden of onder de stoel voor je. Ruimbagage is de bagage die je afgeeft bij de balie, deze wordt in het ruim van het vliegtuig vervoerd.
Elke vliegmaatschappij hanteert een eigen maximum gewicht voor het meenemen van handbagage. Wanneer de ruimbagage bij je reis is inbegrepen dan mag de handbagage over het algemeen 5 kg. wegen en moet deze voldoen aan de volgende afmetingen 55 x 25 x 35 cm (l x b x h). Betaal je voor ruimbagage, dan zijn de regels qua handbagage vaak wat soepeler. Zo mag je bij KLM op Europese vluchten 1 stuk handbagage en 1 accessoire meenemen met een gecombineerd gewicht van max. 12 kg. Bij Transavia mag je 1 stuk handbagage meenemen van max. 10 kg. en bij Corendon (Dutch) Airlines mag je 1 stuk handbagage meenemen van max. 7 kg. Hierbij gelden ook de volgende afmetingen: 55 x 35 x 25 cm. (l x b x h). Wanneer er onvoldoende ruimte is in de bagagevakken, kan ook je handbagage wel eens als ruimbagage worden vervoerd.
De regels voor het meenemen van afwijkende bagage kunnen verschillen per vliegmaatschappij. Je dient je sportuitrusting vooraf aan te melden. Dit kun je doen door middel van een e-mail te sturen met daarin je reserveringsnummer. Je dient hierbij de afmetingen en het gewicht door te geven en aan te geven welke passagier dit mee zal nemen. Wij geven dit dan voor je door aan de reisorganisatie en zullen je informeren over de kosten. Deze kosten dien je altijd ter plaatse op de luchthaven te betalen. Bijzondere bagage, zoals een surfplank of fiets, een rolstoel of een huisdier, kan niet altijd mee in de transferbus. Dat heeft te maken met gebrek aan ruimte of met plaatselijke wettelijke voorschriften. Extra kosten voor het transport van bagage die niet mee kan, zijn voor eigen rekening. Tevens kunnen extra kosten worden berekend, indien de bijzondere bagage wel in de transferbus mee kan.
Vele luchtvaartmaatschappijen bieden u de mogelijkheid om online in te checken. Dit bespaart u tijd en maakt het check-in proces op de luchthaven een stuk eenvoudiger. Het enige wat u hoeft te doen is naar de website van de luchtvaartmaatschappij te gaan, inchecken met het reserveringsnummer van de luchtvaartmaatschappij, welke u kunt vinden op de email 'E-ticket/ vluchtbevestiging' en uw instapkaart/boardingpass uitprinten. Ook kunt u met ditzelfde nummer maaltijden aanvragen, stoelen wijzigen en bagage bijboeken. (Het reserveringsnummer wordt ook wel PNR, boekingscode of confirmation number genoemd.) Deze is vermeld onder ticketnummer op de bevestiging formulier naast u geboortedatum. Als er ook een mail adres wordt gevraagd gebruik mimo@mimosareizen.nl
Vluchtgegevens Uw reserveringsnummer van de luchtvaartmaatschappij - Dit nummer kunt u terugvinden bovenaan de email getitelt 'E-ticket/ vluchtbevestiging' en bestaat uit cijfers en letters. Eventueel ticketnummer- vermeld op dezelfde email (dit geldt niet voor vluchten met een lowcost-maatschappij, hiervoor heeft u alleen het reserveringsnummer nodig) Reizigersinformatie Geldig passport / identiteitskaart
De standaard tijd wanneer het mogelijk is online in te checken is 24uur - tot 4uur voor vertrek. Sommige luchtvaartmaatschappijen bieden u de optie om al eerder online in te checken, bijvoorbeeld 30uur voor vertrek bij KLM en 2 weken voor vertrek bij Ryanair. U kunt op de website van de luchtvaartmaatschappij inchecken en uw instapkaart uitprinten.
Indien u om enige reden uw instapkaart/boardingpass niet kunt uitprinten, dan is dit geen probleem. U kunt dan gewoon uw paspoort en uw ebookers E-ticket/ bevestiging meenemen naar de luchthaven. (uitzondering zijn enkele lowcost-maatschappijen zoals Ryanair waar online inchecken verplicht is.)
Bij meeste reizen zijn transfers in de totale reissom inbegrepen.
Heeft u klachten over de reis of bent u ontevreden over uw accommodatie, dan is het noodzakelijk dat u dit direct te meldt aan de receptie van uw accommodatie en aan de vertegenwoordiging/reisleiding ter plaatse. Zij zijn uw eerste aanspreekpunt en kunnen samen met u kijken naar een oplossing. Deze handelswijze is absoluut noodzakelijk omdat zij op het moment dat u uw klacht kenbaar maakt, daaraan meestal direct wat kunnen doen. Achteraf, na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk de problemen op te lossen. Klachten die op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland niet in behandeling genomen. Wordt uw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost, dan kunt u uiterlijk binnen een maand na afloop van de reis uw klacht schriftelijk (met een motivatie) indienen. Het opsturen van alleen een klachtenformulier zonder verdere toelichting is niet voldoende. Wanneer de klacht betrekking heeft op de totstandkoming van de boeking, dan kunt u deze uiterlijk binnen 8 weken na kennisname van de feiten (waarop de klacht betrekking heeft) bij ons indienen. Voor verdere informatie verwijzen wij u naar de ANVR reisvoorwaarden.
Voor sommige bestemmingen dient u in het bezit te zijn van een visum. Voor de kosten en een overzicht van de bestemming waar u een visum voor nodig heeft verwijzen wij u naar de website van de visumdienst http://www.visumdienst.nl. U bent zelf verantwoordelijk voor het in bezit zijn van de benodigde reisdocumenten.
Bel ons op 015 364 2483
Veilig en vertrouwd betalen idealvisamastercard
Gegarandeerd veilig boeken want Mimosa is aangesloten bij het ANVR, SGR en Calamiteitenfonds. Kamer van Koophandel Den Haag nr: 59971940
Mimosareizen op Facebook
KeepAlive