CORONA UPDATE!  6-April 09:00

Het coronavirus zorgt voor een unieke situatie die van enorme omvang is. Het raakt onze sector, ons bedrijf en de vakantiegangers hard. Wij snappen dan u ook met veel vragen zit over wat dit voor de reis betekent. Hoe graag wij ook deze onzekerheden zo snel mogelijk willen wegnemen, zult u begrijpen dat onze contactkanalen roodgloeiend staan. Daarom informeren wij u via deze weg over hoe wij op dit moment te werk gaan:

Vanwege de grote drukte zijn onze telefoonlijnen tijdelijk slecht bereikbaar. Onze prioriteit is nu om onze klanten die op dit moment op bestemming zijn of op korte termijn weg zouden gaan te kunnen informeren.

1) Heeft u een reis geboekt met vertrekdatum tot en met 31 maart, dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op om u te informeren over de situatie en de mogelijkheden. 

- Voor Turkije  t/m 17 april , Griekenland t/m 30 april.

Voor  de geannuleerde reizen ontavgt u van ons een CORONA voucher.

Meer info: https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/

2) Wijzigt er iets in de boeking met vertrekdatum vanaf 1 april, dan zullen we u dit ook zo snel mogelijk laten weten.

Hoor u niets van ons, dan zal de reis zoals geboekt vooralsnog doorgang vinden.

Restant van uw reissom dient u als nog op tijd te betalen, zodat u reis niet automatisch wordt geannuleerd.

Wilt u uw reis toch annuleren? Dat kan dit tegen de reguliere annuleringsvoorwaarden.

 

Wij verzekeren u dat wij op dit moment met man en macht bezig zijn om u voorzien van de nodige informatie en hulp.

Daarom willen we u vragen om bij niet urgente zaken,een mail sturen naar info@mimosareizen.nl

BELANGRIJK: we verzoeken u dringend om in de komende dagen niet met ons contact center te bellen.
Vanwege de huidige situatie is het hier zeer druk, vooral vanwege de vele telefoontjes die wij ontvangen van bezorgde reizigers die op dit moment al op vakantie zijn. We willen graag prioriteit kunnen geven aan deze bellers. Bovendien kunnen de medewerkers op het Contact Center u nu niet meer vertellen dan de informatie hier staat,  We excuseren ons dat we u niet van dienst kunnen zijn zoals u van ons gewend bent, maar onder de huidige uitzonderlijke omstandigheden is dat niet mogelijk.

Mocht er iets voor uw vakantie veranderen, zullen wij zeker persoonlijk contact met u opnemen. U hoeft ons dus niet zelf te contacteren! Bedankt voor uw begrip in deze uitzonderlijke situatie.

Team MimosaReizen

FAQ:

1- Alle evenementen zijn tot juni afgelast. Geldt dat nu ook voor vakanties?

We krijgen de vraag veel n.a.v. de persconferentie op maandag 23 maart: ‘Gaan nu alle reizen ook geannuleerd worden?’. We geven hier graag uitgebreider antwoord op.

Er is door de overheid niets gezegd over reizen, net als dat er voor scholen en horeca nog niets is besloten voor de situatie na 6 april. Los daarvan kunnen er niet in één keer duizenden boekingen worden geannuleerd. Alle reisorganisaties werken zich een slag in de rondte, maar meegaan met de snelheid van het nieuws is in deze tijden niet haalbaar.

Als online reisbureau werken we met veel reisorganisaties, luchtvaartmaatschappen en hotelpartners samen. Elk van hen kijkt welke reizen al geannuleerd moeten worden en dit gaat op volgorde van vertrekdata. Wanneer wij bericht hebben over jouw boeking nemen we uiteraard contact met je op.

We vragen gezien deze buitengewone overmachtsituatie hierin om jouw geduld en begrip

2- Als mijn reis wordt geannuleerd, ben ik dan mijn geld kwijt?

Wanneer er een negatief reisadvies geldt voor jouw bestemming ten tijde van vertrek of er is een invliegverbod zijn er gepaste regelingen waardoor je als klant nooit je betaalde reissom kwijt bent. Op dit moment wordt er veelal een voucher t.w.v. de reissom voor beschikbaar gesteld voor een nieuwe reis na alle corona-perikelen.

3- Kan ik (kosteloos) annuleren of omboeken voor mijn geplande reis?

Diverse reisorganisaties hebben besloten tot een bepaalde tijd (zie boven) hun reizen te schrappen. Betreffende reizigers zijn reeds ingelicht.

Voor reizen die nog niet zijn geannuleerd is nog niets bekend; we zijn in afwachting van de reisorganisaties en partners waar we mee samenwerken. Zij volgen alle ontwikkelingen in de wereld op de voet, om hier goed op in te kunnen spelen. We begrijpen dat deze onzekerheid vervelend is, maar moeten in deze buitengewone overmachtssituatie roeien met de riemen die we hebben.

Wanneer je niet in onzekerheid wilt blijven zitten, kun je ervoor kiezen zelf te annuleren. Houd er rekening mee dat dit op eigen kosten is. Neem contact op met onze klantenservice als je wilt dat wij de kosten voor je opvragen. Ook kan je vragen of er omboekingsmogelijkheden zijn.

Houd er rekening mee dat bij last minute vakanties (vertrek binnen nu en 6 weken) omboeken zelden mogelijk is; annuleren is dan de enige optie. Ook bij reizen die verder in de toekomst plaatsvinden, kunnen er beperkte omboekingsmogelijkheden zijn. Dit hangt af van de specifieke voorwaarden van jouw reis.

Let op: Op dit moment worden we – en dat begrijpen we heel goed – overspoeld met aanvragen voor omboekingsmogelijkheden met vertrek na 1 mei. Hierbij moeten we helaas wel prioriteiten stellen. Onze prioriteit ligt nu bij mensen die vertrekken naar gebieden waar dat de komende weken niet mogelijk is. Boekingen met vertrek na mei worden hierdoor later opgepakt. We kunnen de mogelijkheden en kosten – die voor nu voor eigen rekening zijn – hierdoor pas volgende week of de week daarna opvragen.

4- Wat zijn de mogelijkheden om mijn reis te annuleren??

Wij kunnen ons voorstellen dat jij je zorgen maakt over jouw geplande vakantie. Als reisorganisatie houden wij de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus scherp in de gaten en informeren we jou persoonlijk indien er iets verandert.

Strikt gezien houden wij de richtlijnen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken aan én gelden er regelingen voor de landen waarbij het aanvliegen niet meer mogelijk is. Dit betekent niet dat als jij op een later moment op vakantie gaat, deze richtlijnen nog steeds gelden.

Op dit moment volgen wij de richtlijnen op van de reisorganisaties waarmee we samenwerken. Dit zijn veelal geannuleerde vluchten t/m 5 april.

  • Vertrek jij voor die tijd en heb je nog niets gehoord? Dan zijn we in afwachting van de uitvoerende reisorganisatie van jouw reis. Je kan bovenaan deze pagina precies zien voor welke reizen al wat besloten is. Wanneer we ook wat weten over jouw reis nemen we automatisch contact met je op.
  • Vertrek jij na die tijd en heb je nog niets gehoord? Dan is er nog niet bekend wat de invloed van het coronavirus op jouw vakantie is. Annuleren is dan enkel mogelijk op eigen kosten.

Op dit moment worden we – en dat begrijpen we heel goed – overspoeld met aanvragen voor omboekingsmogelijkheden met vertrek na 1 mei. Hierbij moeten we helaas wel prioriteiten stellen. Onze prioriteit ligt nu bij mensen die vertrekken naar gebieden waar dat de komende weken niet mogelijk is. Boekingen met vertrek na 1 mei worden hierdoor later opgepakt. We kunnen de mogelijkheden en kosten – die voor nu voor eigen rekening zijn – hierdoor pas volgende week of de week daarna opvragen.

LET OP! Ga je nu over tot annulering op eigen kosten en volgt er later alsnog een negatief reisadvies voor jouw bestemming of besluit de reisorganisatie de reizen te schrappen, dan is het helaas niet mogelijk deze kosten alsnog te verhalen op de reisorganisatie.

5- Klopt het dat de hotels in Griekenland tot eind april gesloten blijven?

Ook wij hebben deze berichten ontvangen en na een eerste belrondje lijkt dit ook te kloppen. Omdat wij samenwerken met diverse reisorganisaties en partners zijn wij nog wel in afwachting van de officiële berichtgeving.

Wanneer wij officieel bericht hebben over jouw geboekte reis ontvang je van ons automatisch bericht. Houd er daarbij rekening mee dat wij op volgorde van vertrek werken en nu nog heel druk zijn met de mensen ter plaatse en de mensen die t/m 31 maart vertrekken.

Het gaat om duizenden boekingen en we moeten roeien met de riemen die we hebben. We bedanken je daarom vast voor je geduld en begrip; we begrijpen dat de onzekerheid over jouw vakantie vervelend is.

6- Mijn reis is nog niet geannuleerd, gebeurt dit nog?

Goede vraag! Op dit moment zijn wij druk bezig om alle reizigers ter plaatse op een vlucht naar huis te krijgen en geannuleerde reizen t/m 31 maart af te handelen. Op de reizen na deze periode hebben we helaas nog geen zicht. Mede omdat niemand weet hoe de corona-epidemie zich verder zal ontwikkelen.

We zijn daarbij afhankelijk van de reisorganisaties waarmee we samenwerken. Wanneer er vanuit hen meer bekend is over latere reizen én het impact heeft op jouw reis nemen we automatisch contact met je op.

We vragen gezien deze buitengewone overmachtsituatie hierin om jouw geduld en begrip, ook al zijn we ons er van bewust dat dit veel onzekerheid met zich mee brengt.

7- Als mijn reis wordt geannuleerd, ben ik dan mijn geld kwijt?

Wanneer er een negatief reisadvies geldt voor jouw bestemming ten tijde van vertrek of er is een invliegverbod zijn er gepaste regelingen waardoor je als klant niet zomaar je betaalde reissom kwijt bent. Op dit moment wordt daar veelal een voucher t.w.v. de reissom voor beschikbaar gesteld voor een nieuwe reis na alle corona-perikelen.

8- Kan ik (kosteloos) omboeken voor mijn geplande reis?

Diverse reisorganisaties hebben besloten hun reizen voor maart te schrappen. Betreffende reizigers zijn reeds ingelicht. Dit geldt ook voor reizigers die t/m 17 april afreizen naar Turkije; een groot deel van de reizen is reeds komen te vervallen.

Voor reizen die na deze data plaatsvinden óf die nog niet zijn geannuleerd is nog niets bekend; we zijn in afwachting van de reisorganisaties en partners waar we mee samenwerken. Zij volgen alle ontwikkelingen in de wereld op de voet, om hier goed op in te kunnen spelen. We begrijpen dat deze onzekerheid vervelend is, maar moeten in deze buitengewone overmachtssituatie roeien met de riemen die we hebben.

Wanneer je niet in onzekerheid wilt blijven zitten, kun je ervoor kiezen zelf te annuleren. Houd er rekening mee dat dit op eigen kosten is. Neem contact op met onze klantenservice als je wilt dat wij de kosten voor je opvragen.

Houd er rekening mee dat bij last minute vakanties (vertrek binnen nu en 6 weken) omboeken zelden mogelijk is; annuleren is dan de enige optie. Ook bij reizen die verder in de toekomst plaatsvinden, kunnen er beperkte omboekingsmogelijkheden zijn. Dit hangt af van de specifieke voorwaarden van jouw reis.

9- Zijn er ook versoepelde omboekingsregelingen?

De uitdaging waar de reiswereld op dit moment voor komt te staan, is enorm. Men zet alle zeilen bij om zoveel mogelijk te betekenen voor klanten. De prioriteit ligt op dit moment bij het annuleren van de reizen waarvan al bekend is dat ze niet door kunnen gaan. Welke dat zijn, zie je hierboven. Over de situatie later is nog veel onduidelijk.

Er is daardoor tot nu toe één reisorganisatie waar we mee samenwerken die een versoepelde omboekingsregeling heeft. Dit is TUI. Wanneer jouw reis door hen wordt uitgevoerd, zie je dit terug op de reisbescheiden. Je kan dan gebruikmaken van de volgende regeling:

Voor TUI reizen geldt een versoepelde omruilgarantie. Dit betekent dat je tot 1 dag voor vertrek de bestemming of vertrekdatum kosteloos kunt aanpassen naar een andere reis van TUI (je kunt dus niet uit ons volledige aanbod kiezen). Als de reissom van de nieuwe vakantie hoger is, is de meerprijs voor eigen rekening. Is de nieuwe reissom lager? Dan betalen wij een maximaal verschil van 20% terug.

Deze versoepelde omruilgarantie is geldig t/m 30 april 2020. De nieuwe vakantie dien je uit te zoeken op de website van TUI en vervolgens kun je met onze klantenservice contact opnemen om hem in te laten boeken.

10- Wat zijn de mogelijkheden om mijn reis te annuleren?

Wij kunnen ons voorstellen dat jij je zorgen maakt over jouw geplande vakantie. Als reisorganisatie houden wij de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus scherp in de gaten en informeren we jou persoonlijk indien er iets verandert.

Strikt gezien houden wij de richtlijnen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken aan én gelden er regelingen voor de landen waarbij het aanvliegen niet meer mogelijk is. Dit betekent niet dat als jij op een later moment op vakantie gaat, deze richtlijnen nog steeds gelden.

Op dit moment volgen wij de richtlijnen op van de reisorganisaties waarmee we samenwerken. Dit zijn veelal geannuleerde vluchten t/m 31 maart.

  • Vertrek jij voor die tijd en heb je nog niets gehoord? Dan zijn we in afwachting van de uitvoerende reisorganisatie van jouw reis. Wanneer jouw reis geannuleerd wordt, ontvang je automatisch bericht van ons.
  • Vertrek jij na die tijd en heb je nog niets gehoord? Dan is er nog niet bekend wat de invloed van het coronavirus op jouw vakantie is. Annuleren is dan enkel mogelijk op eigen kosten.

Op dit moment worden we – en dat begrijpen we heel goed – overspoeld met aanvragen voor omboekingsmogelijkheden met vertrek na 1 mei. Hierbij moeten we helaas wel prioriteiten stellen. Onze prioriteit ligt nu bij mensen die vertrekken naar gebieden waar dat de komende weken niet mogelijk is. Boekingen met vertrek na 1 mei worden hierdoor later opgepakt. We kunnen de mogelijkheden en kosten – die voor nu voor eigen rekening zijn – hierdoor pas volgende week of de week daarna opvragen.

LET OP! Ga je nu over tot annulering op eigen kosten en volgt er later alsnog een negatief reisadvies voor jouw bestemming of besluit de reisorganisatie de reizen te schrappen, dan is het helaas niet mogelijk deze kosten alsnog te verhalen op de reisorganisatie.

11- Kan ik evt. annuleringskosten verhalen op mijn reis- of annuleringsverzekering?

Situaties als deze worden in 99% van de gevallen niet gedekt door verzekeraars. Dit geldt ook als je via ons een verzekering hebt afgesloten; het coronavirus valt niet onder de dekking van europeesche, waar wij mee samenwerken voor annulerings- en reisverzekeringen.

Er zijn enkele verzekeraars waar je ook terrorisme en natuurrampen tegen een meerprijs kan laten meeverzekeren. Mocht dit bij jouw verzekeraar het geval zijn, kan het zijn dat zij het coronavirus hieronder laten vallen en dat je wel gedekt bent. Andere verzekeraars scharen dit niet onder een natuurramp.

Niet bij ons verzekerd? Vraag vooraf dan ook altijd even na bij jouw verzekeraar wat er voor jouw situatie geldt.

12- Ik moet het restantbedrag van mijn vakantie betalen, moet ik in deze situatie wel betalen?

Wij begrijpen dat je wellicht onzeker bent over de doorgang van jouw aanstaande vakantie. Als de restantbetaling voldaan moet worden, vragen we je deze toch te voldoen. Het (op tijd) betalen van de reissom staat los van het eventueel niet doorgaan van jouw vakantie. Indien je niet tijdig betaalt annuleren wij jouw vakantie en kun je sowieso niet op reis. Wij berekenen de geldende annuleringskosten altijd door aan de klant, dit bedrag kan hoger zijn dan de eventuele aanbetaling. Je hebt dan nog een restschuld bij ons.

Wanneer er een negatief reisadvies geldt voor jouw bestemming ten tijde van vertrek zijn er gepaste regelingen waardoor je als klant niet zomaar je betaalde reissom kwijt bent. Indien we door het uitblijven van betaling overgaan tot annuleren draag je zelf de annuleringskosten. Het is daarom wel van belang om de restantbetaling – ondanks de onzekerheid – te voldoen.

13- Ik ben werkzaam in de zorg en ik ga binnenkort op vakantie. Wat moet ik doen?

De overheid heeft zorgpersoneel opgeroepen niet naar het buitenland te reizen. Als je gehoor geeft aan deze oproep kun je jouw reis annuleren. Hiervoor geldt dat annuleringskosten afhankelijk zijn van jouw reis en/of vertrekdatum. Enkel in het geval van een negatief reisadvies nemen wij de kosten voor onze rekening; daarbuiten ben je hier als klant zelf verantwoordelijk voor.

Wil je toch (op eigen kosten) annuleren? Raadpleeg dan de polisvoorwaarden van jouw reis- en/of annuleringsverzekering. Keert deze niet uit? Overleg dan met je werkgever of zij voor de annuleringskosten kunnen opdraaien.

13- Waneer ontvag ik corona-voucher?

Eind april ontvagt u van ons een coronavoucher per mail.

Bel ons op 015 364 2483

vanuit België 0031-15364 2483 

Veilig en vertrouwd betalen
Gegarandeerd veilig boeken en betalen want Mimosa is aangesloten bij het ANVR, SGR en Calamiteitenfonds. Kamer van Koophandel Den Haag nr: 59971940