CORONA UPDATE!  3-juli 14:00

Maatregelen op bestemming:

Binnen alle bestemmingen dienen de volgende algemene maatregelen te worden gehanteerd:

  • Was vaak uw handen
  • Houd minimaal 1,5 meter afstand, op sommige bestemmingen is dit 2 meter
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog
  • Schud geen handen
  • Het gebruik van een mondkapje is bij veel onderdelen van uw vakantie verplicht. Zorg dat u er voldoende meeneemt.
  • Ga niet op reis als u klachten heeft en indien de klachten zich voordoen tijdens uw vakantie, neem dan direct contact op met de reisleiding

Hieronder de belangrijkste maatregelen per bestemming:

 

Bulgarije

  • Voorafgaand aan de reis
    • U moet voorafgaand aan de reis 2 documenten invullen: een document gaat over het binnentreden van Bulgarije als vakantieland, het andere document over uw hotelverblijf. De documenten bevatten onder andere vragen over uw verblijf en er wordt u gevraagd te bevestigen dat u de situatie begrijpt en op eigen risico reist.
  • Luchthaven van de bestemming
    • Alleen passagiers worden toegelaten in de terminals van de luchthaven.
    • Op de luchthaven is het dragen van een mondkapje verplicht.
    • Bij aankomst op bestemming wordt uw temperatuur gemeten met een temperatuurcamera.
    • U dient bij het boarden zelf uw boardingpass te scannen, dit wordt niet gedaan door het luchthavenpersoneel.
    • De luchthaven zal de specifieke COVID-19 informatie in het Engels communiceren via de digitale borden en omroepen in het luchthavengebouw.
  • Op bestemming
    • Voor taxi’s geldt een maximaal aantal passagiers. Gemiddeld zijn dit 2 passagiers (exclusief de chauffeur) per taxi en een mondkapje is verplicht.
    • Als u met het openbaar vervoer reist, bent u verplicht om een mondkapje te dragen.
    • Er dient minstens 1,5 meter afstand te worden gehouden.
    • De faciliteiten buiten de hotels zijn geopend, op sommige bestemmingen is het verplicht om een mondkapje te dragen in winkels, restaurants en bars. Zorg dat u deze altijd bij u heeft.
    • Op al onze Corendon bestemmingen zijn voldoende medische faciliteiten aanwezig voor het geval u deze nodig heeft. 
  • Transfers; vervoer vanaf de luchthaven naar de accommodatie en v.v.
    • Tijdens de transfer richting de accommodatie en vice versa is het altijd verplicht om een mondkapje te dragen.
    • In de transferbussen wordt rekening gehouden met een afstand van minimaal 1,5 meter. De helft van de normale capaciteit van een transferbus wordt gebruikt en er worden minder hotelstops gemaakt.
  • Hotels & faciliteiten
    • Alle hotels op de bestemming werken nauw samen met dokters en artsen voor het geval u of iemand anders besmet raakt. De persoon wordt dan direct in quarantaine geplaatst zodat de kans op overdracht zo minimaal is.
    • In alle hotels zijn voldoende hygiënische maatregelen genomen en in sommige hotels is het verplicht om in de publieke ruimtes een mondkapje te dragen.
    • Het kan voorkomen dat niet alle hotelfaciliteiten zijn geopend tijdens het verblijf. Voor de overige hotelfaciliteiten gelden dezelfde maatregelen als wij in Nederland kennen.
  • Excursies
    • Tijdens al onze Corendon excursies worden de COVID-19 maatregelen van de bestemming nageleefd.
  • Overig
    • Heeft u COVID-19 symptomen, dan dient u direct contact op te nemen met de reisleiding 

 

 

Griekenland (Corfu, Kos, Kreta, Lefkas, Lesbos, Parga, Rhodos, Samos & Zakynthos)

  • Voorafgaand aan de reis
    • U moet uiterlijk 48 uur vóór aankomst in Griekenland per reiziger een digitaal formulier invullen via https://travel.gov.gr/. In het formulier wordt u gevraagd in welke Griekse provincie u verblijft. Gebruik het onderstaande lijstje om deze juist in te vullen:
      – Kos – Notio Aigaio
      – Rhodos – Notio Aigaio
      – Kreta – Kriti
      – Zakynthos – Ionia Nisia
      – Samos – Vorio Aigaio
      – Lesbos – Vorio Aigaio
      – Corfu – Ionia Nisia
      – Lefkas – Ionia Nisia
      – Parga – Ipeiros
      Na het invullen van het formulier ontvangt u een QR-code per e-mail die op de Griekse luchthaven gescand wordt. Het luchthavenpersoneel scant de QR-code vanaf uw mobiel of geprinte formulier.
  • Luchthaven van de bestemming
    • Alleen passagiers worden toegelaten in de terminals van de luchthaven.
    • Op de luchthaven is het dragen van een mondkapje verplicht.
    • Het kan voorkomen dat bij aankomst op bestemming uw temperatuur gemeten wordt met een temperatuurcamera. Nadat de QR-code is gescand, wordt u doorgestuurd voor screening of mag u direct doorlopen naar de paspoortcontrole en de bagageband. Wanneer u doorgestuurd wordt voor een extra screening kan het zijn dat u getest wordt op COVID-19, door een getraind gezondheidsteam. Na de test kunt u alsnog doorlopen richting de paspoortcontrole, om vervolgens zo spoedig mogelijk naar uw hotel te gaan.
    • U dient bij het boarden zelf uw boardingpass te scannen, dit wordt niet gedaan door het luchthavenpersoneel.
    • De luchthaven zal de specifieke COVID-19 informatie in het Engels communiceren via de digitale borden en omroepen in het luchthavengebouw.
  • Op bestemming
    • Er mogen maximaal 2 passagiers (exclusief de chauffeur) in een taxi en een mondkapje is verplicht. In een minivan mogen maximaal 4 passagiers (exclusief de chauffeur).
    • De helft van de normale capaciteit van een openbaar vervoermiddel wordt gebruikt.
    • Als u met het openbaar vervoer reist, bent u verplicht om een mondkapje te dragen.
    • Er dient minstens 1,5 meter afstand te worden gehouden.
    • Voor het huren van een auto geldt:
      – Auto’s tot 7 plaatsen: een maximum van 3 personen per auto (bestuurder + 2 passagiers). Er geldt een uitzondering voor families, zij mogen wel met meerdere personen in één auto.
      – Auto’s tot 9 plaatsen: een maximum van 5 personen per auto (bestuurder + 4 passagiers). Er geldt een uitzondering voor families, zij mogen wel met meerdere personen in één auto.
    • De meeste faciliteiten buiten de hotels zijn geopend, op sommige bestemmingen is het verplicht om een mondkapje te dragen in winkels, restaurants en bars. Zorg dat u deze altijd bij u heeft.
    • Op al onze Corendon bestemmingen zijn voldoende medische faciliteiten aanwezig voor het geval u deze nodig heeft. 
  • Transfers; vervoer vanaf de luchthaven naar de accommodatie en v.v.
    • Tijdens de transfer richting de accommodatie en vice versa is het altijd verplicht om een mondkapje te dragen.
    • In de transferbussen wordt rekening gehouden met een afstand van minimaal 1,5 meter. De helft van de normale capaciteit van een transferbus wordt gebruikt en er worden minder hotelstops gemaakt.
  • Hotels & faciliteiten
    • Alle maatregelen die in de diverse hotels worden genomen, kunt u terugvinden op http://www.mintour.gov.gr/en/PressRoom/News/health-protocols-for-tourism-businesses.
    • Alle hotels op de bestemming werken nauw samen met dokters en artsen voor het geval u of iemand anders besmet raakt. De persoon wordt dan direct in quarantaine geplaatst zodat de kans op overdracht zo minimaal is.
    • In alle hotels zijn voldoende hygiënische maatregelen genomen en in sommige hotels is het verplicht om in de publieke ruimtes een mondkapje te dragen.
    • Het kan voorkomen dat niet alle hotelfaciliteiten zijn geopend tijdens het verblijf. Voor de overige hotelfaciliteiten gelden dezelfde maatregelen als wij in Nederland kennen.
    • Binnenzwembaden zijn nog niet geopend.
  • Excursies
    • Tijdens al onze Corendon excursies worden de COVID-19 maatregelen van de bestemming nageleefd.
  • Overig
    • Heeft u COVID-19 symptomen, dan dient u direct contact op te nemen met de reisleiding .

 

 

Italië (Sicilië & Sardinië)

  • Voorafgaand aan de reis
    • Sicilië: voor het reizen naar Sicilië dient u zich voorafgaand aan de reis te registeren via de app http://landing.siciliasicura.com/.
    • Voor alle reizen naar Italië geldt dat u dit document ingevuld en geprint moet meenemen op uw vlucht.
  • Luchthaven van de bestemming
    • Alleen passagiers worden toegelaten in de terminals van de luchthaven.
    • Op de luchthaven is het dragen van een mondkapje en handschoenen verplicht.
    • Bij aankomst op bestemming wordt uw temperatuur gemeten met een temperatuurcamera.
    • U dient bij het boarden zelf uw boardingpass te scannen, dit wordt niet gedaan door het luchthavenpersoneel.
    • De luchthaven zal de specifieke COVID-19 informatie in het Engels communiceren via de digitale borden en omroepen in het luchthavengebouw.
  • Op bestemming
    • Er mogen maximaal 2 passagiers (exclusief de chauffeur) in een taxi en een mondkapje is verplicht.
    • Als u met het openbaar vervoer reist, bent u verplicht om een mondkapje te dragen.
    • Er dient minstens 1 meter afstand te worden gehouden.
    • Voor het huren van een auto geldt een maximaal aantal personen per auto. Een mondkapje is verplicht.
    • De meeste faciliteiten buiten de hotels zijn geopend, op sommige bestemmingen is het verplicht om een mondkapje te dragen in winkels, restaurants en bars. Zorg dat u deze altijd bij u heeft.
    • Op al onze Corendon bestemmingen zijn voldoende medische faciliteiten aanwezig voor het geval u deze nodig heeft. 
  • Transfers; vervoer vanaf de luchthaven naar de accommodatie en v.v.
    • Tijdens de transfer richting de accommodatie en vice versa is het altijd verplicht om een mondkapje te dragen.
    • In de transferbussen wordt rekening gehouden met een afstand van minimaal 1 meter. Er gaan minder passagiers in een transferbus en er worden minder hotelstops gemaakt.
  • Hotels & faciliteiten
    • Alle hotels op de bestemming werken nauw samen met dokters en artsen voor het geval u of iemand anders besmet raakt. De persoon wordt dan direct in quarantaine geplaatst zodat de kans op overdracht zo minimaal is.
    • In alle hotels zijn voldoende hygiënische maatregelen genomen en in sommige hotels is het verplicht om in de publieke ruimtes een mondkapje te dragen.
    • Het kan voorkomen dat niet alle hotelfaciliteiten zijn geopend tijdens het verblijf. Voor de overige hotelfaciliteiten gelden dezelfde maatregelen als wij in Nederland kennen.
  • Excursies
    • Tijdens al onze excursies worden de COVID-19 maatregelen van de bestemming nageleefd.
  • Overig
    • Heeft u COVID-19 symptomen, dan dient u direct contact op te nemen met de reisleiding 

 

 

Portugal (Algarve & Madeira)

  • Voorafgaand aan de reis
    Madeira:
    • Vliegt u naar Madeira, dan dient u per persoon 48-12 uur voor vertrek online een gezondheidsverklaring in te vullen: http://apps.iasaude.pt/s-alerta/questionarios/viagem/questionario.cfm?l=EN.
    • De lokale autoriteiten van Madeira eisen dat u bij aankomst op het eiland in het bezit bent van een gezondheidsverklaring met een negatief COVID-19 testresultaat. De reden hiervoor is dat het eiland tot nu toe in staat bleek het aantal besmettingen tot een minimum te beperken en dat willen ze graag zo houden. U kunt er voor kiezen om op eigen kosten een COVID-19 test in Nederland uit te laten voeren. In dat geval moet de test maximaal 72 uur voor aankomst op Madeira afgenomen zijn. U hoeft zich dan niet meer op Madeira te laten testen. Meer informatie rondom deze COVID-19 test vindt u hier. U kunt er ook voor kiezen om u bij aankomst op de luchthaven gratis op COVID-19 te laat testen. De geschatte maximale tijdsduur hiervoor is 1 uur. Na het uitvoeren van deze test gaat u naar uw accommodatie en ontvangt u binnen 12 uur het testresultaat. De uitslag hiervan moet negatief zijn. Bij een positieve uitslag moet u 7 dagen in quarantaine, waarna er een nieuwe test wordt gedaan.
  • Luchthaven van de bestemming
    • Alleen passagiers worden toegelaten in de terminals van de luchthaven.
    • Op de luchthaven is het dragen van een mondkapje verplicht.
    • Bij aankomst op bestemming wordt uw temperatuur gemeten met een temperatuurcamera.
    • U dient bij het boarden zelf uw boardingpass te scannen, dit wordt niet gedaan door het luchthavenpersoneel.
    • De luchthaven zal de specifieke COVID-19 informatie in het Engels communiceren via de digitale borden en omroepen in het luchthavengebouw.
  • Op bestemming
    • Voor taxi’s geldt een maximaal aantal passagiers. Dit is ongeveer driekwart van de normale capaciteit (exclusief de chauffeur) per taxi en een mondkapje is verplicht.
    • Als u met het openbaar vervoer reist, bent u verplicht om een mondkapje te dragen.
    • Er dient minstens 2 meter afstand te worden gehouden.
    • Bij het gebruik van een huurauto is een mondkapje verplicht.  
    • De meeste faciliteiten buiten de hotels zijn geopend, op sommige bestemmingen is het verplicht om een mondkapje te dragen in winkels, restaurants en bars. Zorg dat u deze altijd bij u heeft. 
  • Transfers; vervoer vanaf de luchthaven naar de accommodatie en v.v.
    • Tijdens de transfer richting de accommodatie en vice versa is het altijd verplicht om een mondkapje te dragen.
    • In de transferbussen wordt rekening gehouden met een afstand van minimaal 2 meter. Driekwart van de normale capaciteit van een transferbus wordt gebruikt en er worden minder hotelstops gemaakt.
  • Hotels & faciliteiten
    • Alle hotels op de bestemming werken nauw samen met dokters en artsen voor het geval u of iemand anders besmet raakt. De persoon wordt dan direct in quarantaine geplaatst zodat de kans op overdracht zo minimaal is.
    • In alle hotels zijn voldoende hygiënische maatregelen genomen en in sommige hotels is het verplicht om in de publieke ruimtes een mondkapje te dragen.
    • Het kan voorkomen dat niet alle hotelfaciliteiten zijn geopend tijdens het verblijf. Voor de overige hotelfaciliteiten gelden dezelfde maatregelen als wij in Nederland kennen.
  • Excursies
    • Tijdens al onze excursies worden de COVID-19 maatregelen van de bestemming nageleefd.
  • Overig
    • Heeft u COVID-19 symptomen, dan dient u direct contact op te nemen met de reisleiding 

 

 

Turkije

  • Luchthaven van de bestemming
    • Alleen passagiers worden toegelaten in de terminals van de luchthaven.
    • Op de luchthaven is het dragen van een mondkapje verplicht.
    • Bij aankomst op bestemming wordt uw temperatuur gemeten met een temperatuurcamera.
    • U dient bij het boarden zelf uw boardingpass te scannen, dit wordt niet gedaan door het luchthavenpersoneel.
    • De luchthaven zal de specifieke COVID-19 informatie in het Engels communiceren via de digitale borden en omroepen in het luchthavengebouw.
  • Op bestemming
    • Voor taxi’s geldt een maximaal aantal passagiers. Gemiddeld zijn dit 2 passagiers (exclusief de chauffeur) per taxi en een mondkapje is verplicht.
    • Als u met het openbaar vervoer reist, bent u verplicht om een mondkapje te dragen.
    • Er dient minstens 1,5 meter afstand te worden gehouden.
    • Voor het huren van een auto geldt een maximaal aantal personen per auto.  
    • De meeste faciliteiten buiten de hotels zijn geopend, op sommige bestemmingen is het verplicht om een mondkapje te dragen in winkels, restaurants en bars. Zorg dat u deze altijd bij u heeft.
    • Op al onze bestemmingen zijn voldoende medische faciliteiten aanwezig voor het geval u deze nodig heeft. 
  • Transfers; vervoer vanaf de luchthaven naar de accommodatie en v.v.
    • De Corendon reisleiding wacht buiten de terminal op u.
    • Tijdens de transfer richting de accommodatie en vice versa is het altijd verplicht om een mondkapje te dragen.
    • In de transferbussen wordt rekening gehouden met een afstand van minimaal 1,5 meter. De helft van de normale capaciteit van een transferbus wordt gebruikt en er worden minder hotelstops gemaakt.
  • Hotels & faciliteiten
    • Alle hotels op de bestemming werken nauw samen met dokters en artsen voor het geval u of iemand anders besmet raakt. De persoon wordt dan direct in quarantaine geplaatst zodat de kans op overdracht zo minimaal is.
    • In alle hotels zijn voldoende hygiënische maatregelen genomen en in sommige hotels is het verplicht om in de publieke ruimtes een mondkapje te dragen.
    • Het kan voorkomen dat niet alle hotelfaciliteiten zijn geopend tijdens het verblijf. Voor de overige hotelfaciliteiten gelden dezelfde maatregelen als wij in Nederland kennen.
  • Excursies
    • Tijdens al onze excursies worden de COVID-19 maatregelen van de bestemming nageleefd.
  • Overig
    • Heeft u COVID-19 symptomen, dan dient u direct contact op te nemen met de reisleiding van Corendon.

 

 

Curaçao & Bonaire

  • Voorafgaand aan de reis
    • U bent verplicht een COVID-19 test (PCR-test) te hebben gedaan met een negatieve uitslag voordat u toegang krijgt tot het eiland. Corendon biedt u deze test geheel gratis aan. Kijk voor meer informatie en de voorwaarden op www.corendon.nl/pcr.
    • U moet in het bezit zijn van een lopende reisverzekering die medische kosten in het buitenland dekt.
    • U moet een gezondheidsverklaring voorafgaand aan de reis invullen.
    • Als u naar Curaçao reist, is het verplicht per reiziger een digitale immigratiekaart (ED-kaart) in te vullen. Alle informatie over de ED-kaart vindt u hier. Het invullen van de ED-kaart bestaat naast uw vluchtgegevens ook uit een Passenger Location Form (PLF) en de resultaten van de PCR-test. Als alles in orde is, ontvangt u een e-mail met bevestiging dat u naar Curaçao mag reizen. Deze bevestiging moet u printen en tonen bij het inchecken.
  • Luchthaven van de bestemming
    • Alleen passagiers worden toegelaten in de terminals van de luchthaven.
    • Op de luchthaven is het dragen van een mondkapje verplicht.
    • U dient bij het boarden zelf uw boardingpass te scannen, dit wordt niet gedaan door het luchthavenpersoneel.
    • De luchthaven zal de specifieke COVID-19 informatie in het Engels communiceren via de digitale borden en omroepen in het luchthavengebouw.
  • Op bestemming
    • Voor taxi’s geldt een maximaal aantal van 4 personen. (inclusief de chauffeur) en een mondkapje is verplicht.
    • Als u met het openbaar vervoer reist, bent u verplicht om een mondkapje te dragen.
    • Er dient minstens 2 meter afstand te worden gehouden.
    • Mondkapjes zijn verplicht op alle plaatsen waar het niet mogelijk is om de gepaste afstand te bewaren (bijvoorbeeld op de luchthaven, in het openbaar vervoer etc.).  
    • De meeste faciliteiten buiten de hotels zijn geopend, op sommige bestemmingen is het verplicht om een mondkapje te dragen in winkels, restaurants en bars. Zorg dat u deze altijd bij u heeft.
    • Op al onze bestemmingen zijn voldoende medische faciliteiten aanwezig voor het geval u deze nodig heeft. 
  • Transfers; vervoer vanaf de luchthaven naar de accommodatie en v.v.
    • Tijdens de transfer richting de accommodatie en vice versa is het altijd verplicht om een mondkapje te dragen.
      • De helft van de normale capaciteit van een transferbus wordt gebruikt en er worden minder hotelstops gemaakt.
  • Hotels & faciliteiten
    • Alle hotels op de bestemming werken nauw samen met dokters en artsen voor het geval u of iemand anders besmet raakt. De persoon wordt dan direct in quarantaine geplaatst zodat de kans op overdracht zo minimaal is.
    • In alle hotels zijn voldoende hygiënische maatregelen genomen en in sommige hotels is het verplicht om in de publieke ruimtes een mondkapje te dragen.
    • Het kan voorkomen dat niet alle hotelfaciliteiten zijn geopend tijdens het verblijf. Voor de overige hotelfaciliteiten gelden dezelfde maatregelen als wij in Nederland kennen.
  • Excursies
    • Tijdens al onze excursies worden de COVID-19 maatregelen van de bestemming nageleefd.
  • Overig
    • Heeft u COVID-19 symptomen, dan dient u direct contact op te nemen met de reisleiding 

 

 

Spanje

  • Voorafgaand aan de reis
    • U moet vóór aankomst in Spanje per reiziger een digitaal formulier invullen via https://www.spth.gob.es/. Na het invullen van het formulier ontvangt u een QR-code per e-mail die op de Spaanse luchthaven gescand wordt. Het luchthavenpersoneel scant de QR-code vanaf uw mobiel of geprinte formulier.
  • Luchthaven van de bestemming
    • Alleen passagiers worden toegelaten in de terminals van de luchthaven.
    • Op de luchthaven is het dragen van een mondkapje verplicht. Het mondkapje is niet verplicht voor personen onder de 6 jaar.
    • Bij aankomst op de luchthaven dient u een gezondheidsverklaring in te vullen. Deze ontvangt u op de luchthaven.
    • Het kan voorkomen dat bij aankomst op bestemming uw temperatuur gemeten wordt met een temperatuurcamera.
    • U dient bij het boarden zelf uw boardingpass te scannen, dit wordt niet gedaan door het luchthavenpersoneel.
    • De luchthaven zal de specifieke COVID-19 informatie in het Engels communiceren via de digitale borden en omroepen in het luchthavengebouw.
  • Op bestemming
    • Spanje heeft een website ontwikkeld waarin alle maatregelen en richtlijnen die in Spanje (klik hiervoor op FAQ) én in diverse Spaanse hotels gelden worden benoemd. Wij raden je aan om deze informatie voorafgaande aan je reis goed door te lezen.
    • Als u met het openbaar vervoer reist, bent u verplicht om een mondkapje te dragen.
    • Er dient minstens 1,5 meter afstand te worden gehouden. Mocht dit niet haalbaar zijn, dan is het dragen van een mondkapje verplicht.
    • De meeste faciliteiten buiten de hotels zijn geopend, op sommige bestemmingen is het verplicht om een mondkapje te dragen in winkels, restaurants en bars. Zorg dat u deze altijd bij u heeft.
    • Op al onze Corendon bestemmingen zijn voldoende medische faciliteiten aanwezig voor het geval u deze nodig heeft. 
  • Transfers; vervoer vanaf de luchthaven naar de accommodatie en v.v.
    • De Corendon reisleiding wacht in de terminal op u.
    • Tijdens de transfer richting de accommodatie en vice versa is het altijd verplicht om een mondkapje te dragen.
  • Hotels & faciliteiten
    • Alle hotels op de bestemming werken nauw samen met dokters en artsen voor het geval u of iemand anders besmet raakt. De persoon wordt dan direct in quarantaine geplaatst zodat de kans op overdracht zo minimaal is.
    • In alle hotels zijn voldoende hygiënische maatregelen genomen en in sommige hotels is het verplicht om in de publieke ruimtes een mondkapje te dragen.
    • Het kan voorkomen dat niet alle hotelfaciliteiten zijn geopend tijdens het verblijf. Voor de overige hotelfaciliteiten gelden dezelfde maatregelen als wij in Nederland kennen.
  • Excursies
    • Tijdens al onze excursies worden de COVID-19 maatregelen van de bestemming nageleefd.
    • In de transferbus tijdens de excursie is het verplicht om een mondkapje te dragen.
  • Overig
    • Heeft u COVID-19 symptomen, dan dient u direct contact op te nemen met de reisleiding 

 

 

 

 

Als online reisbureau werken wij samen met diverse reisorganisaties. Deze organisaties bepalen nu – gezien de buitengewone overmachtssituatie – dag bij dag de annuleringen. Het lijstje hieronder wordt dan ook regelmatig geüpdatet.

Wanneer wij een officiële status van jouw boeking hebben, krijg je automatisch bericht. Dit gaat per reisorganisatie per boeking en o.b.v. vertrekdatum, dus dit kan even duren.

 

Je kunt er al wel van uitgaan dat jouw reis niet doorgaat als deze in het lijstje hieronder staat:

  • Corendon heeft alle vakanties t/m 25 juni geannuleerd. Tevens zijn de reizen naar Curaçao en Bonaire t/m 4 juli komen te vervallen. De Corendon-reizen naar Bali zijn t/m 31 augustus geannuleerd. Vakantiegangers die dit betreft, zijn reeds per e-mail ingelicht.
  • TUI heeft alle pakketreizen met vertrek t/m 18 juni opgeschort, met uitzondering van de reizen in Nederland vanaf 29 mei. Heb jij via ons een TUI-reis geboekt in deze periode? Dan heb je van ons een e-mail ontvangen met meer informati
  • Schauinsland Reizen  heeft alle pakketreizenreizen met vertrekdatum t/m 25 juni geannuleerd. Vakantiegangers die dit betreft, zijn reeds per e-mail ingelicht
  • FTI annuleert alle vakanties met vertrek t/m 15 juni. Reizigers die een reis via FTI bij ons hebben geboekt voor deze periode, hebben een mail ontvangen met meer informatie
  • Bentour annuleert alle reizen t/m 14 juni, met uitzondering van reizen waar Transavia de vlucht verzorgd. Deze reizen zijn t/m 27 mei geannuleerd.
  • Pelikaan & Floowtravel annuleert alle vakanties met vertrek t/m 3 juni Alle reizigers die dit betreft, hebben reeds een e-mail ontvangen
  • Alltours heeft al haar pakket reizen t/m 14 juni geschrapt. Vakantiegangers die dit betreft, zijn reeds per e-mail ingelicht.

Mimosareizen stelt daarnaast zelf ook pakketreizen samen. De annuleringen hangen hier samen met de uitvoerende luchtvaartmaatschappij. Deze reizen zijn reeds geannuleerd en de betrokken reizigers zijn ingelicht.

  • Reizen met EasyJet zijn t/m 9 juni geannuleerd.
  • Reizen met Transavia zijn geannuleerd t/m 3 juni. Voor de reizen van 4 t/m 24 juni verschilt dit per reis. Reizigers van wie reeds bekend is dat de reis is geannuleerd, zijn ingelicht. Dit betreft nog niet alle reizigers.

Valt jouw reis onder de hierboven genoemde regelingen en heb je geen e-mail ontvangen? Check dan even de ongewenste e-mail/spambox. In sporadische gevallen ziet de mailclient deze e-mails als spam.

Voor  de geannuleerde reizen ontavgt u van ons een CORONA voucher.

Meer info: https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/.

Hoor u niets van ons, dan zal de reis zoals geboekt vooralsnog doorgang vinden.

LET OP! Door de enorme drukte rondom deze aankondiging is het erg druk op onze klantenservice. We raden je aan even rustig af te wachten tot je een e-mail krijgt over de officiële status en het vervolgproces. Dank je wel voor geduld alvast.

Restant van uw reissom dient u als nog op tijd te betalen, zodat u reis niet automatisch wordt geannuleerd.

Wilt u uw reis toch annuleren? Dat kan dit tegen de reguliere annuleringsvoorwaarden.

Wij verzekeren u dat wij op dit moment met man en macht bezig zijn om u voorzien van de nodige informatie en hulp.

Daarom willen we u vragen om bij niet urgente zaken,een mail sturen naar info@mimosareizen.nl

BELANGRIJK: we verzoeken u dringend om in de komende dagen niet met ons contact center te bellen.
Vanwege de huidige situatie is het hier zeer druk, vooral vanwege de vele telefoontjes die wij ontvangen van bezorgde reizigers die op dit moment al op vakantie zijn. We willen graag prioriteit kunnen geven aan deze bellers. Bovendien kunnen de medewerkers op het Contact Center u nu niet meer vertellen dan de informatie hier staat,  We excuseren ons dat we u niet van dienst kunnen zijn zoals u van ons gewend bent, maar onder de huidige uitzonderlijke omstandigheden is dat niet mogelijk.

Mocht er iets voor uw vakantie veranderen, zullen wij zeker persoonlijk contact met u opnemen. U hoeft ons dus niet zelf te contacteren! Bedankt voor uw begrip in deze uitzonderlijke situatie.

Team MimosaReizen

FAQ:

1- Alle evenementen zijn tot juni afgelast. Geldt dat nu ook voor vakanties?

We krijgen de vraag veel n.a.v. de persconferentie op maandag 21 april: ‘Gaan nu alle reizen ook geannuleerd worden?’. We geven hier graag uitgebreider antwoord op.

De evenementen die verboden zijn tot 1 september zijn evenementen waarvoor een vergunning nodig is. Reizen vallen hier – net als bijv. het openbaar vervoer en de horeca – niet onder. Er is hier dan ook specifiek niets over genoemd in de persconferentie. En het betekent ook niet dat reizen tot 1 september nu worden geannuleerd.

 En het is ook praktisch niet mogelijk voor reisorganisaties; in één keer honderdduizenden boekingen annuleren. Alle reisorganisaties werken zich een slag in de rondte, maar meegaan met de snelheid van het nieuws is in deze tijden niet haalbaar.

 

Als online reisbureau werken we met veel reisorganisaties, luchtvaartmaatschappen en hotelpartners samen. Elk van hen kijkt welke reizen al geannuleerd moeten worden en dit gaat op volgorde van vertrekdata.

Als online reisbureau werken we met veel reisorganisaties, luchtvaartmaatschappen en hotelpartners samen. Elk van hen kijkt welke reizen al geannuleerd moeten worden en dit gaat op volgorde van vertrekdata. Wanneer wij bericht hebben over jouw boeking nemen we uiteraard contact met je op.

We vragen gezien deze buitengewone overmachtsituatie hierin om jouw geduld en begrip

2- Als mijn reis wordt geannuleerd, ben ik dan mijn geld kwijt?

Wanneer er een negatief reisadvies geldt voor jouw bestemming ten tijde van vertrek of er is een invliegverbod zijn er gepaste regelingen waardoor je als klant nooit je betaalde reissom kwijt bent. Op dit moment wordt er veelal een voucher t.w.v. de reissom voor beschikbaar gesteld voor een nieuwe reis na alle corona-perikelen.

3- Kan ik (kosteloos) annuleren of omboeken voor mijn geplande reis?

Diverse reisorganisaties hebben besloten tot een bepaalde tijd (zie boven) hun reizen te schrappen. Betreffende reizigers zijn reeds ingelicht.

Voor reizen die nog niet zijn geannuleerd is nog niets bekend; we zijn in afwachting van de reisorganisaties en partners waar we mee samenwerken. Zij volgen alle ontwikkelingen in de wereld op de voet, om hier goed op in te kunnen spelen. We begrijpen dat deze onzekerheid vervelend is, maar moeten in deze buitengewone overmachtssituatie roeien met de riemen die we hebben.

Wanneer je niet in onzekerheid wilt blijven zitten, kun je ervoor kiezen zelf te annuleren. Houd er rekening mee dat dit op eigen kosten is. Neem contact op met onze klantenservice als je wilt dat wij de kosten voor je opvragen. Ook kan je vragen of er omboekingsmogelijkheden zijn.

Houd er rekening mee dat bij last minute vakanties (vertrek binnen nu en 6 weken) omboeken zelden mogelijk is; annuleren is dan de enige optie. Ook bij reizen die verder in de toekomst plaatsvinden, kunnen er beperkte omboekingsmogelijkheden zijn. Dit hangt af van de specifieke voorwaarden van jouw reis.

Let op: Op dit moment worden we – en dat begrijpen we heel goed – overspoeld met aanvragen voor omboekingsmogelijkheden met vertrek na 1 mei. Hierbij moeten we helaas wel prioriteiten stellen. Onze prioriteit ligt nu bij mensen die vertrekken naar gebieden waar dat de komende weken niet mogelijk is. Boekingen met vertrek na mei worden hierdoor later opgepakt. We kunnen de mogelijkheden en kosten – die voor nu voor eigen rekening zijn – hierdoor pas volgende week of de week daarna opvragen.

4- Wat zijn de mogelijkheden om mijn reis te annuleren??

Wij kunnen ons voorstellen dat jij je zorgen maakt over jouw geplande vakantie. Als reisorganisatie houden wij de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus scherp in de gaten en informeren we jou persoonlijk indien er iets verandert.

Strikt gezien houden wij de richtlijnen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken aan én gelden er regelingen voor de landen waarbij het aanvliegen niet meer mogelijk is. Dit betekent niet dat als jij op een later moment op vakantie gaat, deze richtlijnen nog steeds gelden.

Op dit moment volgen wij de richtlijnen op van de reisorganisaties waarmee we samenwerken. Dit zijn veelal geannuleerde vluchten t/m 15 mei.

  • Vertrek jij voor die tijd en heb je nog niets gehoord? Dan zijn we in afwachting van de uitvoerende reisorganisatie van jouw reis. Je kan bovenaan deze pagina precies zien voor welke reizen al wat besloten is. Wanneer we ook wat weten over jouw reis nemen we automatisch contact met je op.
  • Vertrek jij na die tijd en heb je nog niets gehoord? Dan is er nog niet bekend wat de invloed van het coronavirus op jouw vakantie is. Annuleren is dan enkel mogelijk op eigen kosten.

Op dit moment worden we – en dat begrijpen we heel goed – overspoeld met aanvragen voor omboekingsmogelijkheden met vertrek na 15 mei. Hierbij moeten we helaas wel prioriteiten stellen. Onze prioriteit ligt nu bij mensen die vertrekken naar gebieden waar dat de komende weken niet mogelijk is. Boekingen met vertrek na 15 mei worden hierdoor later opgepakt. We kunnen de mogelijkheden en kosten – die voor nu voor eigen rekening zijn – hierdoor pas volgende week of de week daarna opvragen.

LET OP! Ga je nu over tot annulering op eigen kosten en volgt er later alsnog een negatief reisadvies voor jouw bestemming of besluit de reisorganisatie de reizen te schrappen, dan is het helaas niet mogelijk deze kosten alsnog te verhalen op de reisorganisatie.

 

5- Mijn reis is nog niet geannuleerd, gebeurt dit nog?

We zijn daarbij afhankelijk van de reisorganisaties waarmee we samenwerken. Wanneer er vanuit hen meer bekend is over latere reizen én het impact heeft op jouw reis nemen we automatisch contact met je op.

We vragen gezien deze buitengewone overmachtsituatie hierin om jouw geduld en begrip, ook al zijn we ons er van bewust dat dit veel onzekerheid met zich mee brengt.

6- Als mijn reis wordt geannuleerd, ben ik dan mijn geld kwijt?

Wanneer er een negatief reisadvies geldt voor jouw bestemming ten tijde van vertrek of er is een invliegverbod zijn er gepaste regelingen waardoor je als klant niet zomaar je betaalde reissom kwijt bent. Op dit moment wordt daar veelal een voucher t.w.v. de reissom voor beschikbaar gesteld voor een nieuwe reis na alle corona-perikelen.

7- Kan ik (kosteloos) omboeken voor mijn geplande reis?

Diverse reisorganisaties hebben besloten hun reizen tot 15 mei te schrappen. Betreffende reizigers zijn reeds ingelicht. 

Voor reizen die na deze data plaatsvinden óf die nog niet zijn geannuleerd is nog niets bekend; we zijn in afwachting van de reisorganisaties en partners waar we mee samenwerken. Zij volgen alle ontwikkelingen in de wereld op de voet, om hier goed op in te kunnen spelen. We begrijpen dat deze onzekerheid vervelend is, maar moeten in deze buitengewone overmachtssituatie roeien met de riemen die we hebben.

Wanneer je niet in onzekerheid wilt blijven zitten, kun je ervoor kiezen zelf te annuleren. Houd er rekening mee dat dit op eigen kosten is. Neem contact op met onze klantenservice als je wilt dat wij de kosten voor je opvragen.

Houd er rekening mee dat bij last minute vakanties (vertrek binnen nu en 6 weken) omboeken zelden mogelijk is; annuleren is dan de enige optie. Ook bij reizen die verder in de toekomst plaatsvinden, kunnen er beperkte omboekingsmogelijkheden zijn. Dit hangt af van de specifieke voorwaarden van jouw reis.

8- Zijn er ook versoepelde omboekingsregelingen?

Onderstaande reisorganisaties hebben op dit moment een versoepelde omboekingsregeling:

  • Voor reizen van TUI geldt een versoepelde omruilgarantie. Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:
    • Je kunt tot 7 dagen voor vertrek de bestemming of vertrekdatum aanpassen, mits dit een een andere reis van TUI is. Je kunt dus niet uit onze gehele reisaanbod kiezen.
    • Deze versoepelde omruilgarantie is geldig t/m 31 augustus 2020 en van toepassing op alle reizen met een vertrekdatum t/m 31 maart 2021. Er zijn geen restricties aan de nieuwe vertrekdatum.
    • Als de reissom van de nieuwe vakantie hoger is, is de meerprijs voor eigen rekening. Is de nieuwe reissom lager? Dan wordt een maximaal verschil van 40% terugbetaald in de vorm van een voucher.
    • Voor het reisgezelschap geldt dat je deze – los van de hoofdboeker – mag wijzigen. Meer reizigers is altijd mogelijk, minder enkel indien de reissom minimum hetzelfde blijft na omboeken.
    • De nieuwe vakantie dien je uit te zoeken op de website van TUI en vervolgens kun je met onze klantenservice contact opnemen om jouw vakantie om te laten boeken.
  • Voor een deel van de reizen van Alltours met vertrekdatum t/m 31 mei 2020 geldt dat deze kosteloos omgeboekt kunnen worden. Wil je weten of dit ook voor jouw reis geldt, neem dan contact met ons op.
  • Voor een deel van de reizen van FTI met vertrekdatum t/m 30 juni 2020 geldt dat deze kosteloos omgeboekt kunnen worden. Wil je weten of dit ook voor jouw reis geldt, neem dan contact met ons op.
  • Corendon heeft een versoepelde omruilgarantie, maar deze hangt wel af van jouw boek- en vertrekdatum. Op aanvraag kunnen de opties door ons worden bekeken.

Staat de reisorganisatie van jouw vakantie er niet bij? Dan gaat het sowieso op aanvraag. Je kunt bij onze klantenservice informeren naar de mogelijkheden.

LET OP! Hoewel wij de reis in bovenstaande gevallen zonder extra kosten kunnen omzetten, worden wel de normale wijzigingskosten in rekening gebracht. Ook een meerprijs voor een evt. nieuwe datum is altijd voor eigen rekening.

9- Wat zijn de mogelijkheden om mijn reis te annuleren?

Wij kunnen ons voorstellen dat jij je zorgen maakt over jouw geplande vakantie. Als reisorganisatie houden wij de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus scherp in de gaten en informeren we jou persoonlijk indien er iets verandert.

Strikt gezien houden wij de richtlijnen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken aan én gelden er regelingen voor de landen waarbij het aanvliegen niet meer mogelijk is. Dit betekent niet dat als jij op een later moment op vakantie gaat, deze richtlijnen nog steeds gelden.

Op dit moment volgen wij de richtlijnen op van de reisorganisaties waarmee we samenwerken. Dit zijn veelal geannuleerde vluchten t/m 15 mei.

  • Vertrek jij voor die tijd en heb je nog niets gehoord? Dan zijn we in afwachting van de uitvoerende reisorganisatie van jouw reis. Wanneer jouw reis geannuleerd wordt, ontvang je automatisch bericht van ons.
  • Vertrek jij na die tijd en heb je nog niets gehoord? Dan is er nog niet bekend wat de invloed van het coronavirus op jouw vakantie is. Annuleren is dan enkel mogelijk op eigen kosten.

Op dit moment worden we – en dat begrijpen we heel goed – overspoeld met aanvragen voor omboekingsmogelijkheden met vertrek na 1 juni. Hierbij moeten we helaas wel prioriteiten stellen. Onze prioriteit ligt nu bij mensen die vertrekken naar gebieden waar dat de komende weken niet mogelijk is. Boekingen met vertrek na 1 junii worden hierdoor later opgepakt. We kunnen de mogelijkheden en kosten – die voor nu voor eigen rekening zijn – hierdoor pas volgende week of de week daarna opvragen.

LET OP! Ga je nu over tot annulering op eigen kosten en volgt er later alsnog een negatief reisadvies voor jouw bestemming of besluit de reisorganisatie de reizen te schrappen, dan is het helaas niet mogelijk deze kosten alsnog te verhalen op de reisorganisatie.

10- Kan ik evt. annuleringskosten verhalen op mijn reis- of annuleringsverzekering?

Situaties als deze worden in 99% van de gevallen niet gedekt door verzekeraars. Dit geldt ook als je via ons een verzekering hebt afgesloten; het coronavirus valt niet onder de dekking van europeesche, waar wij mee samenwerken voor annulerings- en reisverzekeringen.

Er zijn enkele verzekeraars waar je ook terrorisme en natuurrampen tegen een meerprijs kan laten meeverzekeren. Mocht dit bij jouw verzekeraar het geval zijn, kan het zijn dat zij het coronavirus hieronder laten vallen en dat je wel gedekt bent. Andere verzekeraars scharen dit niet onder een natuurramp.

Niet bij ons verzekerd? Vraag vooraf dan ook altijd even na bij jouw verzekeraar wat er voor jouw situatie geldt.

11- Ik moet het restantbedrag van mijn vakantie betalen, moet ik in deze situatie wel betalen?

Wij begrijpen dat je wellicht onzeker bent over de doorgang van jouw aanstaande vakantie. Als de restantbetaling voldaan moet worden, vragen we je deze toch te voldoen. Het (op tijd) betalen van de reissom staat los van het eventueel niet doorgaan van jouw vakantie. Indien je niet tijdig betaalt annuleren wij jouw vakantie en kun je sowieso niet op reis. Wij berekenen de geldende annuleringskosten altijd door aan de klant, dit bedrag kan hoger zijn dan de eventuele aanbetaling. Je hebt dan nog een restschuld bij ons.

Wanneer er een negatief reisadvies geldt voor jouw bestemming ten tijde van vertrek zijn er gepaste regelingen waardoor je als klant niet zomaar je betaalde reissom kwijt bent. Indien we door het uitblijven van betaling overgaan tot annuleren draag je zelf de annuleringskosten. Het is daarom wel van belang om de restantbetaling – ondanks de onzekerheid – te voldoen.

12- Ik ben werkzaam in de zorg en ik ga binnenkort op vakantie. Wat moet ik doen?

De overheid heeft zorgpersoneel opgeroepen niet naar het buitenland te reizen. Als je gehoor geeft aan deze oproep kun je jouw reis annuleren. Hiervoor geldt dat annuleringskosten afhankelijk zijn van jouw reis en/of vertrekdatum. Enkel in het geval van een negatief reisadvies nemen wij de kosten voor onze rekening; daarbuiten ben je hier als klant zelf verantwoordelijk voor.

Wil je toch (op eigen kosten) annuleren? Raadpleeg dan de polisvoorwaarden van jouw reis- en/of annuleringsverzekering. Keert deze niet uit? Overleg dan met je werkgever of zij voor de annuleringskosten kunnen opdraaien.

13- Wanneer kan ik de corona voucher van mijn geannuleerde reis verwachten?

Hoewel wij aanvankelijk onze klanten hebben aangegeven dat wij hoopten eind april de eerste vouchers te kunnen versturen, bleek dit niet haalbaar. Dit lichten we graag toe, want we begrijpen dat je wellicht wel heel graag al de voucher wilt verzilveren.

 Als online reisbureau werken we samen met diverse reisorganisaties. Hoewel zij allemaal de ANVR-richtlijnen volgen voor de vouchers kunnen zij op detailniveau wel licht afwijken qua voorwaarden. Deze voorwaarden komen druppelsgewijs binnen en omdat het voor alle partijen (zowel ons als onze partners) nieuw is, moeten we soms ook advies vragen aan de SGR en ANVR. We willen immers wel dat ze conform voorwaarden worden uitgegeven én dus voor jou als klant gedekt zijn door de SGR.

 

Bel ons op085 13092 36

 

vanuit België 0031-15364 2483 

Veilig en vertrouwd betalen
Gegarandeerd veilig boeken en betalen want Mimosa is aangesloten bij het ANVR, SGR en Calamiteitenfonds. Kamer van Koophandel Den Haag nr: 59971940